Missofie

Otrevlig Otrevligare OTREVLIGAST!!!

Publicerad 2008-07-02 21:11:28 i ,

Helgen i Norrtälje var trevlig men nu är det en ny vecka med nya utmaningar!! Och utmaningar har det verkligen varit gott om! Jobbade min första dag på MAX i tisdags och det var väldigt mycket nytt att lära sig + att allt gick i ett väldigt högt tempo.. Men jag kom in i det rätt fort ändå och visste redan efter första dan vilka ingredienser flera av MAXs burgare har och kunde göra dom.. Men detta dög inte för en av mina nya kära arbetskamrater.. Nej, tydligen ska man kunna allt om allt redan innan man börjat ett nytt jobb.. För det första sket hon i mig när hon kom in på jobbet.. Hon gick bara förbi utan att presentera sig.. Sedan låg hon på mig som en hök och typ skällde ut mig och dumförklarade mig för att jag inte visste vad just den hamburagren skulle innehålla, i vilket värmefack jag skulle lägga de nygrillade hamburgarna osv, och jag kan ju tillägga att jag hade stått i köket en halvtimma när detta hände.. Alltså helt sjuk i huvet, hur fan kan man bete sig så mot en nyanställd.. Ursäkta mig för att inte jag ser en framtid på MAX och pluggar in menyerna utantill innnan jag börjar.. Ursäkta mig för att jag är smart nog att inte behöva jobba på en jävla hamburgerestaurang hela livet som den jävla sur****** antagligen kommer göra.. Alla andra är jättenöjda med mig och tycker att jag är duktig.. Och grejen är att jag är trevlig, jag är snäll, jag är mig själv, jag är väldigt harmlös så vad finns det att störa sig på?? Vad är det som gör att hon är så elak mot mig?? Redan första dan gick det så långt att jag funderade på att säga upp mig med en gång.. Jag frågade tillochmed en av de andra anställda om den tjejen hade något emot mig.. Men svaret blev att jag inte ska ta det så, att hon inte menar något illa, att det bara är sån hon är.. Men vem fan VILL va sån?? Hon har gjort att jag känner mig jävligt ovälkommen iaf, även om alla andra är trevliga.. Det tar liksom över.. Och idag var det likadant, hon låg på mig som en hök och var otrevlig mot mig tillochmed framför gästerna.. Vem fan kan va så bitter?? Hon är ju för fan typ lika gammal som mig?? Har hon världens sämsta liv eller?? Hoppas!! Jag har iaf varit jävligt nere när jag kommit hem från jobbet dom här två dagarna.. Och liksom jag känner att det inte är värt det för ett sånt jävla pissjobb.. Hur hon är mot mig tar över helhetskänslan.. Jag blir jätteledsen.. Så jag kommer söka en massa annat nu och förhoppningsvis få nåt så jag kan sluta där innan hösten.. Men nästa gång det händer nåt ska jag ta tag i henne och fråga vad fan hennes problem är, dessutom ska jag gå till chefen och säga upp mig om det så krävs..

Nä ush färdigpratat om den där bitchen.. Jobba ska jag iaf göra imorn och på lördag och söndag, sen är jag ledig ett tag.. Hoppas ni har det bättre! :)


Jag, Björn och Norrtälje! :)

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-07-02 23:54:46

Du får komma ut till kusten och få lite solsken å kärlek:P Så lovar jag bjuda på en glass!

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-07-03 11:12:41

Men gud... hon kan inte må bra. Men lyssna mer på vad dom andra säger om dig:) Och som du skrev, fråga henne nästa gång vad fan problemet är! Eller ta upp det med chefen. Tyvärr finns det gott med idioter runt omkring oss!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-07 22:20:40

Stackare... Bitterkärringar finns det gott om tyvärr... Jag tycker rent av synd om dem... Tänk att tycka att ens liv är så jävla menlöst så att man måste hacka på andra för att man ska känna sig bättre... Tragiskt är vad det är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela