Missofie

Skönhetsrutin -hår

Publicerad 2013-01-20 00:00:44 i Skönhet,

Nu är det dags för tredje och sista delen i min lilla följetong, hår. När det kommer till hår har jag testat ganska många märken och produkter (L'oréal Professionnel, TIGI Bed Head, Redken, Matrix etc.) men inte riktigt funnit en superduper-kombination av schampo och balsam. Nu har jag faktiskt två olika uppsättningar i duschen, både Redken och Matrix. Redken-schampot klarar inte riktigt av att göra mitt hår rent på djupet, men balsamet är nog det bästa jag någonsin använt! Mitt hår blir så lent och fint! Men det är ju lite tråkigt när man känner sig skitig i håret ganska snart efter en tvätt. Så njaa. Matrix-schampot håller mitt hår rent längre och balsamet är också bra, men jag vet inte, jag är inte head-over-heels. Men det är nog den bästa duon hittills. Både Redken-produkterna och Matrix-produkterna doftar förstås helt fantastiskt!
 
Ibland (läs: alltför sällan) lägger jag även inpackning i håret. För tillfället har jag hela tre godbitar att välja på. En från Wella som jag fick senast jag klippte mig, en från Aussie som jag fick av mamma och pappa i julklapp och en färgbomb från Revlon. Aussie-inpackningen doftar heeelt galet gott! Inpackningen från Wella är färgbevarande och färgbomben från Revlon innehåller färgpigment som tillför extra färg och fräschar upp redan färgat hår. Perfekt att ha tre olika typer att variera mellan!
 
Avslutningsvis brukar jag fördela ut ett serum från Lanza i håret som gör det mjukt och glansigt samtidigt som det fungerar reparerande och värmeskyddande. Dessutom så doftar det ju inte så tokigt! ;)
 
Jag vet att man inte ska tvätta håret så ofta eftersom det sliter väldigt mycket, men eftersom jag har en ganska fet hårbotten är det lättare sagt än gjort. Dessutom tränar man ju ibland och vill då helst tvätta även håret. Jag försöker trots detta att hålla mig till tre gånger i veckan och komplettera med torrschampo när jag måste. Hur ofta tvättar ni håret? Och har ni någon mirakelprodukt hemma i skåpet att tipsa om? :D
 
1. Schampo, Redken -All soft.
2. Balsam, Redken -All soft.
3. Serum, Lanza -Healing Strength Silk Serum.
4. Inpackning, Wella- Sp Color Save Mask.
 
1. Schampo, Matrix Biolage -Hydrathérapie.
2. Balsam, Matrix Biolage -Hydrathérapie.
3. Inpackning, Aussie -3 Minute Miracle.
4. Inpackning, Revlon -Nutri Color Creame.

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2013-01-20 00:28:03

Hej!! Trevlig helg på er från oss!
Kan du inte kombinera då? Matrix schampo't + Redken balsamet... blir inte det en bra kombo!
Håller med om att det är svårt att hitta bra produkter alltså!!
Men jag måste säga att ett schampo jag provade förra året (som inte blivit av att jag köpt igen) från Dermanord (tror jag det var?) är väldigt bra. Du vet ett sånt natur-schampo, helt fritt från massa kemikalier osv. Självklart är det det bästa sägs det ju, och jag måste säga att det stämmer. Ska kolla upp detta lite mer ordentligt o berätta för dig sen.
Men satsa på naturliga produkter! Jag känner en som har en frisörsalong där de bara använder naturliga produkter, även färgen. Ska kolla där om de har något sådant även mot lite fetare hårbotten.
Ta inte balsam/hårinpackning & olja i hårbotten! Men det gör du väl inte?

Jag har världens bästa hårinpackning och det är den blåa asken från Björn Axén (finns på Kicks & Apoteket)

När jag handdukstorkat håret och precis innan jag borstar igenom det, så har jag i Moroccan Oil i längderna. Doftar gott och är super, för mig iaf. (finns ju liknande oljor som är lika bra) Men de med Argan olja i är iaf bra!

detta gör jag (som du nog vet) 1-2 ggr i veckan!
Tvättar aldrig håret mer än 2 ggr i veckan så det innebär att jag i princip aldrig använder balsam utan gör denna procedur varje gång.

//KRAM från Jossan

Svar: Tack Jossan för en härligt utförlig kommentar! :) Hihi. Ja men kolla gärna upp de där schampona, vore kul att testa.
Nej, hårbotten undviker jag med balsam/inpackning/olja, den feta hårbotten sitter nog i generna. ;)

Moroccan testade jag i somras och den doftar gudomligt! Och håret kändes väldigt fräscht direkt efter jag tagit i oljan men jag kände ingen direkt bestående effekt, vilket jag ändå vill när den kostar så mkt mer än andra oljor. :/ Men mitt hår är inte det lättaste att pleasa då jag har fet hårbotten och torra längder. Svårt att hitta en lösning till dessa två i-landsproblem. Hihi. ;)

Hoppas ni haft en toppenhelg! Kram på dig fining! <3
missofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Me and my blog

Välkommen till min dagboksblogg. Här skriver jag om stort och smått från tankar och hjärta. Lämna gärna en kommentar och gör mig extra glad! Kram S.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela